“Železnice Srbije” u prethodne tri godine platile su Evropskoj banci za obnovu i razvoj (EBRD) kaznene penale i provizije u iznosu od oko dva miliona evra. Razlog za ove kaznene penale je činjenica da “Železnice Srbije” ni do danas nisu realizovale dva kredita EBRD u ukupnom iznosu od 200 miliona evra, namenjene za nabavku novih elektromotornih vozova i višesistemskih lokomotiva, za modernizaciju pruga na Koridoru 10 i pružnu mehanizaciju. “Železnice Srbije” potpisale su još u maju 2009. godine sa EBRD ugovor o zajmu od 100 miliona evra, za nabavku novih višedelnih elektromotornih vozova. Ta sredstva su postala operativna u martu 2010. godine, ali srpske železnice nisu uspele skoro pune tri godine da realizuju tendersku proceduru i nabave više od dvadeset novih elektromotornih putničkih garnitura. Samo po tom osnovu na nepovučena kreditna sredstva plaćene su kaznene kamate i provizije nešto manje od 1,6 miliona evra.
“Železnice Srbije” u prethodne tri godine platile su Evropskoj banci za obnovu i razvoj (EBRD) kaznene penale i provizije u iznosu od oko dva miliona evra.
Razlog za ove kaznene penale je činjenica da “Železnice Srbije” ni do danas nisu realizovale dva kredita EBRD u ukupnom iznosu od 200 miliona evra, namenjene za nabavku novih elektromotornih vozova i višesistemskih lokomotiva, za modernizaciju pruga na Koridoru 10 i pružnu mehanizaciju, izjavio je generalni direktor “Železnica Srbije” Dragoljub Simonović, nakon uvida u dokumentaciju vezanu za međunarodne kredite srpskih železnica.
Prema Simonovićevim rečima, “Železnice Srbije” potpisale su još u maju 2009. godine sa EBRD ugovor o zajmu od 100 miliona evra, za nabavku novih višedelnih elektromotornih vozova. Ta sredstva su postala operativna u martu 2010. godine, ali srpske železnice nisu uspele skoro pune tri godine da realizuju tendersku proceduru i nabave više od dvadeset novih elektromotornih putničkih garnitura. Samo po tom osnovu na nepovučena kreditna sredstva plaćene su kaznene kamate i provizije nešto manje od 1,6 miliona evra.
Sa EBRD 15. septembra 2010. godine potpisan je ugovor o novom zajmu od 100 miliona evra, namenjenom za modernizaciju pruga na Koridoru 10, kao i za nabavku višesistemskih elektro lokomotiva i pružne mehanizacije. Iako su ta sredstva postala operativna još 5. jula 2011. godine, srpske železnice nisu uspele da u potpunosti realizuju ni ovaj kredit u prethodnih godinu i po dana. Zbog toga su srpske železnice u prethodnom periodu morale da plate kaznene kamate i provizije od oko 400 hiljada evra, objašnjava Simonović.
Novo poslovodstvo utvrdiće razloge zbog kojih ova dva kredita EBRD nisu realizovana pune tri godine i na osnovu toga pokrenuti pitanje odgovornosti. Naime, ne samo da nisu kupljeni dvadesetak novih vozova, petnaestak višesistemskih lokomotiva i da nisu popravljene pruge, za šta su bila obezbeđena sredstva, već su srpske železnice morale i da plate penale od dva miliona evra. “Time je srpskim železnicama naneta izuzetno velika materijalna šteta i mi ćemo utvrditi ko je za to odgovoran i zašto je tako urađeno”, poručio je Simonović.